Foto: TUI
Het zal steeds vaker
gepresenteerd worden, digitale oplossingen die ons leven bij hotels of
bungalowparken makkelijker maken. Touroperator TUI biedt een polsband aan
waarmee je je hotelkamer kunt openmaken. Daarna kun je ook de elektra
aanschakelen. Het is maar de vraag of je als consument dat wil. Waarschijnlijk
zijn er velen die liever met hun mobiel deze functies in werking zetten.
Makkelijk betalen
Afgelopen zomer heeft TUI een slimme polsband geïntroduceerd in het resort TIME TO SMILE Artemis op Kos. Met deze SMART Pay polsband kunnen gasten contactloos betalen in hun hotel.
Deur open en airco aan
Na een succesvolle testperiode en positieve reacties van klanten, is besloten de mogelijkheden van SMART Pay verder te ontwikkelen en uit te rollen naar meer TIME TO SMILE accommodaties. Zo kan de polsband in de toekomst fungeren als kamersleutel en automatisch verlichting en airco reguleren. Als een klant bijvoorbeeld de kamer verlaat, worden de airconditioning en verlichting automatisch uitgeschakeld en als de klant de kamer weer betreedt, worden die weer geactiveerd.
Makkelijk betalen
Afgelopen zomer heeft TUI een slimme polsband geïntroduceerd in het resort TIME TO SMILE Artemis op Kos. Met deze SMART Pay polsband kunnen gasten contactloos betalen in hun hotel.
Deur open en airco aan
Na een succesvolle testperiode en positieve reacties van klanten, is besloten de mogelijkheden van SMART Pay verder te ontwikkelen en uit te rollen naar meer TIME TO SMILE accommodaties. Zo kan de polsband in de toekomst fungeren als kamersleutel en automatisch verlichting en airco reguleren. Als een klant bijvoorbeeld de kamer verlaat, worden de airconditioning en verlichting automatisch uitgeschakeld en als de klant de kamer weer betreedt, worden die weer geactiveerd.
Geen portemonnee nodig
Het grote voordeel van SMART Pay is
dat klanten hun portemonnee niet meer op zak hoeven te hebben. Met de polsband
kunnen namelijk alle consumpties in het hotel of appartementencomplex betaald worden. Hotelgasten hebben bovendien 24/7
inzicht in hun uitgaven en worden dus niet aan het einde van hun vakantie geconfronteerd
met vervelende verrassingen op hun hotelrekening. Door SMART Pay houdt de klant
dus gemakkelijk zicht op zijn uitgaven. Maar er is in de toekomst nog veel meer
mogelijk met SMART Pay. TUI is volop bezig met het onderzoeken van alle
mogelijkheden, waarbij het gemak van de klant centraal staat. Zo kan de
polsband in de zomer van 2016 wellicht ook als hotelkamersleutel gebruikt
worden.
Innovatieprijs van Management Today
Met de innovatieve polsband
behaalde TUI een tweede plaats in een wedstrijd van het Britse magazine Management
Today. Het idee werd geprezen omdat het relatief snel en zonder hoge kosten is
gerealiseerd. Met SMART Pay biedt TUI de klant aanzienlijk meer gemak tijdens
zijn vakantie.